OTEVŘENO: Út-Pá / 9-12 a 14-17hodin. Út a Čtv jsme do 20hodin. So,Ne a Po zavřeno.

Jak vybrat elektrokolo

 

Na silnicích i v terénu můžeme čím dál častěji potkat elektrokola. Snižují námahu a prodlužují dojezd. Víte však, jak správné kolo vybrat? Na co se při jejich výběru zaměřit? Jak se jednotlivé typy kol liší?

 

Hodí se pro vás elektrokolo?

  • Chci na cestách ušetřit čas,
  • Chci stačit fyzicky zdatnějšímu partnerovi,
  • Chci si ulehčit námahu s taháním vozíku s dětmi,
  • Nechci se moc zapotit, ale jízda na kole mě baví,
  • Jezdil jsem celý život na kole, ale fyzička už není to, co bývalo, ale svého koníčku se nechci vzdát.

Pokud jste se našli alespoň v jedné odrážce, je elektrokolo pro vás to pravé. I u elektrokol platí, že byste se nejprve měli zamyslet nad tím, kde budete nejčastěji jezdit a podle toho vybrat to správné kolo. Na výběr máte z městských, trekových, terénních i skládacích kol. Fajnšmekři si mohou pořídit i silniční elektrokolo.

U horských kol můžete volit s předním odpružením i plně odpružené, které je předurčeno pro jízdu ve složitém terénu.

Dále se zaměřte i na geometrii kola a stejně jako u běžných kol se velikost kola vybírá především podle výšky postavy v tom se výběr elektrokola od klasického neliší. Jakmile víte, jaké kolo chcete a potřebujete, už se můžete zaměřit na výběr podle specifik elektrokol a podle toho kolik chcete do nového elektrokola investovat – základními určujícími parametry ceny jsou umístění pohonu kola a kapacita baterie a nakonec další výbava.

 

Pohon kola

Pohon mají elektrokola zadní nebo středový. To znamená že buď mají motor ve středovém náboji zadního kola nebo v klikách, pedálech. Víceméně platí, že středový motor mají lepší kola vyšší cenové kategorie. Typicky horská nebo silniční. Zadní motor mají levnější kola – crossová nebo městská.

Středové motory mají vyšší účinnost, pomáhají přímo tam, kde šlapete a kroutící síla se přenáší přímo na kliky. Díky svému uložení mají středové motory i vyšší výdrž a delší životnost.

 

Baterie

Nejnovější typy elektrokol mají pak baterii uloženou uvnitř dolní rámové trubky. Ty levnější a starší typy ji mají vně. Od uložení na nosiči za kolem se již ustupuje. Okrajově se to využívá u některých městských kol.

Všechny nové typy kol Amulet mají baterie uložené uvnitř trubky. Je tam kryt baterie na zámek, kterým se baterie pojistí, aby z rámu nevypadla. Po odemčení a stlačení pojistného tlačítka lze baterii vyjmout a odnést si ji třeba na pokoj nabíjet, ale také lze baterii nabíjet i přímo na kole z klasické zásuvky na 230 V, případně využít nabíjecí stanici.

Životnost baterií závisí na počtu cyklů nabití a vybití. Udává se cca 1000 cyklů, ale samozřejmě to závisí na tom, jak často jezdíte a jak se o baterii staráte, kde ji skladujete při delší pauze…

Delší dobu vám baterie vydrží pokud ji budete skladovat při pokojové teplotě, nabitou v rozmezí na 20 až 80 % kapacity. Snažte se baterii v době používání nevybíjet pod 20 %.

Výhody kol Amulet

Ať sáhnete po jakémkoliv horském elektrokole Amulet, všechna mají nejmodernější středový motor Bafang M410 a baterii uvnitř rámu. Baterie kol Amulet využívají Li-ion články Samsung s kapacitou 20 Ah nebo 720 Wh, která umožňuje dojezd cca 150 km, což je u této cenové kategorie kol, velmi solidní vzdálenost.

Samozřejmě to však závisí na tom, na jaký stupeň zapnete asistenci. Můžete se spolehnout jen na svoje nohy, ale také si můžete zapnout nejvyšší stupeň a pojedete prakticky bez námahy až 25 km/h, ale ujedete kratší vzdálenost.

Jednotlivé typy kol Amulet mají ten základ stejný, ale jejich typy se liší v dalších komponentech – vidlice, přehazovačka, brzdy…

Kola Amulet se montují v České republice a aktuálně jich je dostatek, takže vyrazte do prodejny a vyberte si pro vás to pravé elektrokolo. Školení prodejci vám s výběrem elektrokola pomohou a poradí, jaký typ zvolit.

 

PRÁVĚ PROBÍHÁ LETNÍ VÝPRODEJ ELEKTROKOL AMULET vyráběných v ČR. Využijte příležitosti pořídit svůj nový e-bike za výhodnou cenu. Cena je včetně baterie. Neváhejte a vybírejte.