MONDRAKER Chrono, desert grey/black, 2023
rám | Chrono 29 Stealth Alloy, XC Forward Geometry, 73mm BSA bottom bracket, tapered head tube, HHG Internal Cable Routing, Boost 12x148mm rear axle |
vidlice | RockShox Judy Silver TK 29, 100mm, TurnKey, Solo Air, tapered steerer tube, 9x100mm axle, 30mm steel stanchions, 46mm offset. Settings: Poplock 2 pos remote compression (open/lock), rebound, air preload, RockShox PopLoc |
hlavové složení | Onoff Saturn tapered for 1-1/8” to 1-1/2” head tube, ACB sealed bearings, top 41x30.2x7x45ºx45º, bottom 51.9x40x8x45ºx45º |
přehazovačka | Sram SX Eagle, Type 3 roller bearing clutch, cage lock, long cage, 1x12s, X-actuation 1:1 |
řazení | Sram Trigger SX Eagle, 12s, X-Actuation 1:1 |
brzdové páčky | Sram Level, tooled reach adjust, lever pivot bushings |
kliky a převodníky | Sram SX Eagle, Boost, DUB axle, Direct Mount chain ring, S size: 170mm, M/L/XL size: 175mm |
středové složení | Sram DUB BSA, sealed bearings, 73mm |
řidítka | Onoff Sulfur 0.2, double butted 6061 alloy, rise: 4.8mm, width: 740mm, 9º backsweep, 0º upsweep, 31.8mm barbore |
představec | Onoff Sulfur, 6061 T6 Alloy, 31.8mm barbore, rise: +/-7º, length: sizes S/M: 60mm, size L: 80mm, size XL: 90mm |
sedlovka | Onoff Sulfur 0-R, 6061 T6 Alloy, 3D forged, diameter 27.2mm, length 400mm |
sedlo | Mondraker XC Series, steel rail |
náboj přední | Formula DC20LW, 9x100mm, cup cone ball bearings, IS 6 bolts |
náboj zadní | Maxxis Ikon 29x2.20, 60TPI, wire bead |
řetěz | Sram SX Eagle, 12s, Powerlock |
kazeta | Sram PG-1210, 11-50T, 12s |
dráty | CN round stainless steel |
ráfky | MDK-XP1 29 TLR, 25mm internal width, tubeless ready, 32 spokes |
Doplňkové parametry
Kategorie: | Kola |
---|---|
Záruka: | 2 roky |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Značka Mondraker byla založena v roce 2001 a je značkou zaměřenou výhradně na design a výrobu těch nejvýkonnějších a technologicky nejpokročilejších horských kol, která nabízí průkopnický vývoj a moderní technologie. Úplné kořeny značky byly v gravity disciplínách a to především ve sjezdu.
Na úplném počátku stála myšlenka dvou jezdců, Miguel Pina a Paco Sanchez se rozhodli dělat věci jinak, moderněji a lépe. Umožnit tak i ostatním jezdit na kolech, která byla schopnější než běžné kolo té doby. Kola na kterých by chtěli jezdit i oni sami.
Pro první modelovou řadu 2002 měla značka 7 modelů kol, z toho 4 celoodpružené, což bylo v té době unikátní. Převratným rokem byl potom pro značku rok 2007, kdy byl představen první prototyp se systémem odpružení ZERO. Tento odpružený systém se dvěma vahadly a tlumičem stlačovaným z obou směrů je dnes ceněným poznávacím znamením kol Mondraker.
Dalším významným rokem je 2013, v tomto roce byla poprvé implementována FORWARD GEOMETRIE, v té době zcela revoluční přístup ke geometrii pro moderní horská kola. Čas ukázal správnost tohoto řešení, téměř každý výrobce dnes nějakým způsobem přibližuje své kola této původní myšlence. Originál je ale pouze jeden.
Modelové řady byly postupně vylepšovány, byly použity nové technologie zpracování surových materiálu pro výrobu rámů – technologie STEALTH ALLOY a také STEALTH CARBON. Došlo také na rozšiřování modelových řad, značka Mondraker je v dnešní době silným hráčem i v segmentu cross-country a to včetně špičkových závodních celoodpružených kol samozřejmě využívajících systému ZERO i ostatních technologií značky.
Závodění má Mondraker hluboko ve svém DNA. Jeden z největších světových downhill týmů MS-Mondraker je dlouhodobě nedílnou součástí Světového poháru, a stal se také také týmem který psal jeho historii. Modely Petrol a poté Kaiser pomohly stvořit legendu - Summum. Dnes již pojem. V roce 2016 na Mistrovství světa ve Val di Sole jezdci Danny Hart, Laurie Greenland and Florent Payet obsadili kompletní stupně vítězů. Všichni na Mondraker Summum Carbon. Toto se jiné značce nikdy nepodařilo zopakovat.
V roce 2022 byla značka velmi úspěšná i v olympijském XC. Tovární tým Primaflor-Mondraker slavil díky Bec McConnel hned tři prvenství v závodech Světového poháru a pro sezonu 2023 bude F-Podium sedlat i česká jednička Ondřej Cink.
Mondraker byl, je a také bude značkou, která se bude maximálně snažit být vždy na úplné technologické špičce ve vývoji a implementaci nových technologií, postupů a také používání těch nejmodernějších komponentů. V Září 2021 tak byl dokončen dlouholetý projekt nového centrály značky ve Španělském Alicante. Nová vysoce moderní budova vyjadřuje přesně image značky, která se spokojí pouze s tím nejlepším. Probíhá zde veškerý vývoj, design a také kompletní montáž kol, která jsou pečlivě kontrolována.
Každý zde si ale uvědomuje, že je důležité neusnout na vavřínech a neustále posouvat limity vpřed, samozřejmě svou vlastní cestou.
Mondraker. The way forward.